Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
TURİZM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

TURAM stratejik eylem planı

ÖZET:

 

Çanakkale turizminin sağlıklı gelişimi ve ekonomi içerisinde oynadığı itici güç rolünün sürmesi için bilimsel araştırmalar yapmak, turizme veri oluşturan kültürel, tarihsel ve çevresel değerlerin korunmasını ve geliştirilmesini sağlamak, turizme taraf olan kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları arasında eş güdümü sağlamak, turizm bilinci oluşturmak ve geliştirmek yönünde çalışmalar yapmak, Üniversite içinde ve dışında turizmin gelişimi ile ilgili her türlü araştırma ve uygulama çalışmalarını gerçekleştirmek, Türkiye'nin yabancı ülkeler nezdinde etkin tanıtımı için yapılacak çalışmalar içinde amaca uygun konularda yardımcı olmak amaçları ile kurulmuştur. Belirtilen amaçları gerçekleştirmek için ÇOMÜ bünyesindeki veya dışında yer alan kurumlarla İç Paydaş ve Dış Paydaş Toplantıları yapılmaktadır.

 Merkezin amacı, Çanakkale turizminin sağlıklı gelişimi ve ekonomi içerisinde oynadığı itici güç rolünün sürmesi için bilimsel araştırmalar yapmak, turizme veri oluşturan kültürel, tarihsel ve çevresel değerlerin korunmasını ve geliştirilmesini sağlamak, turizme taraf olan kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları arasında eş güdümü sağlamak, turizm bilinci oluşturmak ve geliştirmek yönünde çalışmalar yapmak, Üniversite içinde ve dışında turizmin gelişimi ile ilgili her türlü araştırma ve uygulama çalışmalarını gerçekleştirmek, Türkiye’nin yabancı ülkeler nezdinde etkin tanıtımı için yapılacak çalışmalar içinde amaca uygun konularda yardımcı olmaktır.

Merkezin faaliyet alanları şunlardır:

a) Çanakkale bölgesi düzeyinde ve ulusal/uluslararası düzeyde turizmle ilgili konularda araştırma ve çalışmalar yapmak, projeler yürütmek ve projeleri teşvik etmek,

b) Çanakkale bölgesi düzeyinde ve ulusal/uluslararası düzeyde resmi ve/veya özel kurum ve kuruluşlarla turizm amaçlı iş birliği yapmak, bilimsel toplantılar düzenlemek, ortak projeler geliştirmek ve yürütmek,

c) Yapılan araştırma ve çalışmaların sonuçlarını yayınlamak,

ç) Alanla ilgili yayın yapmak, yayın yapılmasını desteklemek ve süreli yayın çıkarmak,

d) Turizm sektörü ihtiyaçlarını dikkate alarak kısa, orta ve uzun süreli eğitim-öğretim programları geliştirmek ve düzenlemek,

e) Oluşturulacak bilgi, kaynak ve uzman birikimi ile Merkezin amacına uygun düşen konularda çalışan lisansüstü öğrencilerine yardımcı olmak,

f) Merkezin amacına uygun araştırma projelerinin başlatılması ve yürütülmesi konularında danışmanlık hizmetleri vermek,

g) Merkezin amacına uygun benzer diğer çalışmaları yürütmek.

 

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tanıtımı

03 Temmuz 1992 tarihinde, 3837 sayılı kanunla kurulan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 1992-1993 Eğitim-Öğretim yılında Trakya Üniversitesi'nden devredilen Çanakkale Eğitim Fakültesi, Çanakkale Meslek Yüksekokulu ve Biga Meslek Yüksekokulu ile öğretime başlamıştır. Atatürk İlke ve İnkılaplarına, Türkiye Cumhuriyeti çağdaş değerlerine bağlı davranış, çalışma ve yönetim anlayışıyla; Troia, Gelibolu, Alexandreia Troas, Assos, Kaz Dağları, Çanakkale Savaşları, Çanakkale Boğazı, SİT Alanları gibi tarihe mal olmuş varlıkların, değerlerin şekillendirdiği barış ve kültür kenti Çanakkale’nin ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtımına katkı sağlayan akademik ve sosyal etkinlikleriyle; Özgür, demokrat kişilikli, girişimcilik kültürüyle donatılmış, uyumlu, derslere ve araştırmalara katılımı yüksek, ekip çalışmasına yatkın, Çanakkale, Türkiye ve dünya sorunlarına ve değerlerine duyarlı, kurumsal katkı sağlayan, sosyal, mesleki ve akademik beklentileri karşılayan öğrencileriyle Teknolojik altyapı lojistiğiyle azami özenle ders veren, öğrenciye liderlik yapan, ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapan, bildiri sunan, akademik etkinlik organize eden, yakın ve uzak çevreyle sürdürülebilir sosyal, mesleki diyalog kuran, kurumsal katkı için proje önerme motivasyonu yüksek öğretim üyeleriyle; Akademik yükseltmeyi ve değerlendirmeyi objektif kılan uluslararası normlardaki kriterleriyle; Eğitim-öğretim, araştırma, sosyal ve akademik etkinlik, çevre koordinasyonu, öğrenci beklentileri, büyüme ve geliştirme konularında yüksek motivasyonla lojistik katkı sağlayan idari kadrosuyla “SÜRDÜRÜLEBİLİR PERFORMANSI VE GELİŞMEYİ REFERANS YAPAN ÜNİVERSİTE OLMAK” “Dünya kenti Çanakkale” vizyonuna katkı sağlayacak nitelikte uluslararası akademik çevreden katılımın arttığı sempozyum, kongre, araştırma vb. akademik etkinlik ve organizasyonlarıyla; Fakülte, Yüksekokullar, MYO’ları düzeyinde ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim-öğretim veren, yayın yapan, performansı uluslararası normlara göre değerlendirilen idealize sayı ve nitelikteki akademik kadrosuyla; İş dünyası, kamu, STK’lara bilim tarihi, felsefesi ve metodolojisiyle donatılmış araştırmacı, insan kaynağı ve yönetici, üniversiteye akademik kadro yetiştirmeye odaklanmış lisansüstü programlarıyla; Türkiye’nin girişimci, iş dünyasının insan kaynağı ve yönetici, ara elemanı ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikteki ders programlarına sahip Fakülte, Yüksekokul, MYO’larıyla; Her öğrenciyi aktif üyesi yapan, sosyal öğrenme ve kendi kendine öğrenmeyi kurumsal öğrenmeye eklemleyen, kurumsal sorunlara çözüm üreten, sosyal zaman sağlayan, uluslararası öğrenci değişimine katkı sağlayan öğrenci topluluklarıyla “ULUSLARARASI AKADEMİK TOPLULUKLAR İLE SÜRDÜRÜLEBİLİR ETKİLEŞİM SAĞLAYAN DÜNYA ÜNİVERSİTESİ OLMAK.

Üniversitemizin Misyon, Vizyon ve Kalite Politikası: 

Misyon: Alanında öncü ve girişimci bireyler yetiştiren, Ar-Ge odaklı, uygulamaya dönük, çok disiplinli ve proje tabanlı araştırmalar üreten, paydaşlarıyla sürdürülebilir ilişkiler geliştiren, “Kalite odaklı ve yenilikçi bir üniversite olmak”
Vizyon: Özgürlükçü, yenilikçi ve girişimci yönüyle kalite odaklı gelişmeyi hedefleyen ve araştırma temelli “Uluslararası alanda güçlü bir üniversite olmak”.
Temel Değerlerimiz: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, bulunduğu coğrafyada kuruluşundan bugüne kadar elde ettiği tüm kazanımları ile yüksek değerlere sahip bir üniversite olma yolunda ilerlemektedir. Bu Değerlerimiz: Adalet ve liyakat, aidiyet, milli tarih şuuru, demokratik katılımcılık, düşünce ve ifade özgürlüğü, etik davranış, evrensel değerlere saygı, farklılıklara saygı, girişimcilik, yenilikçilik ve yaratıcılık, hesap verebilirlik iş birliği, dayanışma ve pylaşma, kalite kültürü, kentle bütünleşme, şeffaflık, tarihine ve coğrafyasına sahip çıkma, verimlilik, yaşam boyu öğrenme vb.

 

 

 

TURAM Misyon ve Vizyon


Misyon : 

Turizm alanında bilimsel gelişmeye katkıda bulunma niteliğine sahip kadrolarla, sektörü geliştirecek ve sorunlarına çözüm üretecek teorik altyapıya sahip, uygulamayı bilen ve teknolojik gelişmelere uyumlu girişimci bireyler yetiştirerek ülke kalkınmasına hizmet etmektir. Evrensel değerlere uyumlu  ve güncel eğilimleri benimseyen , yaratıcı, girişimci, mesleki açıdan yetkin, bilgiyi uygulamaya dönüştürebilen, ahlaki değere bağlı, toplumsal sorumluluk sahibi, araştırma ve hizmet alanındaki üretimini toplum yararına sunmayı görev edinen ,araştırma alanında bölgenin ve ülkenin ihtiyaç duyacağı bilgiyi üretmek, uygulamalarını yaparak toplumun hizmetine sunmaktır.

 

Vizyon : 

Üniversitemizin amaç ve hedefleri doğrultusunda evrensel nitelikte bilgi ve teknolojiyi kullanabilen, uygulamalı bilgi donanımına sahip, ulusal ve uluslararası düzeyde hizmet üreten, nitelikli bilgi ihtiyacını karşılamaya yönelik, dinamik ve rekabetçi yaklaşımla bilimin ve teknolojinin izini süren, toplumsal ve yöresel ihtiyaçlara etkili çözümler üreten, iletişime ve değişime açık öncü bir Araştırma Merkezi olmaktır.

 

İç Paydaşlar:

ÇOMÜ Turizm Fakültesi

ÇOMÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi

 

Dış Paydaşlar:

Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığı

GESTAŞ Deniz Ulaşım

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası

Çanakkale İl Kültür Turizm Müdürlüğü

Çanakkale Turistik Otelciler Derneği

Çanakkale Bölgesel Turist Rehberleri Odası

 

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm Uygulama ve Araştırma Merkezinin Güçlü Yönleri

 

  • Genel anlamda tüm çalışanların üniversitenin kurumsal misyon, vizyon, amaç ve hedeflerine bağlı olması.
  • Üniversitenin kurumsal misyon, vizyon, amaç ve hedeflerine uygun kurumsal stratejilerin tüm personelce uygulanmaya çalışılması.
  • Araştırma ve uygulama yaptığı alanlar açısından üretim ile dağıtım gibi sektör kuruluşlarına ve ticaret ağlarına yakınlığımız.
  • Alanında gerekli yetkinliğe sahip akademik kadronun varlığı.
  • Hem teknik hem idari araştırma altyapısına sahip olması.
  • Merkez araştırma ve uygulama konularının bölgenin ihtiyaçlarına yönelik özelliklere sahip olması.
  • Araştırma Merkezimiz ile faaliyet yürütecek Üniversitemiz akademik personelinin, konuları hakkında nitelikli akademik yayın ve proje üretme kapasitesine sahip olması.
  • Araştırma Merkezimiz ile faaliyet yürütecek Üniversitemiz akademik personelinin konuları hakkında nitelikli proje üretme potansiyeline sahip olması.
  • Araştırma Merkezimiz ile faaliyet yürütecek Üniversitemiz akademik personelinin öğrencilere bilgi aktarımında yeterli formasyona sahip olması.
  • Araştırma Merkezimiz ile faaliyet yürütecek Üniversitemiz akademik personelinin öğrenci iletişiminin istenilen düzeyde olması.
  • Araştırma Merkezimiz ile faaliyet yürütecek Üniversitemiz akademik personelinin idari personel iletişiminin istenilen düzeyde olması.
  • Üniversitemizin kuruluş yeri bakımından fiziki konum ve teknolojik alt yapı noktasında bilgi kaynaklarına erişimin uygun olması.
  • Üniversitemizin bölgenin en büyük ve kapsamlı kütüphanelerinden birine sahip olması ve kampus dışı erişim için öğrencilerimize verilen kullanıcı adı ve şifre ile online kaynaklara ve veri tabanlarına anında erişim sağlaması.
  • Üniversitemizde girişimcilik ve yenilikçi faaliyetlerin ve bunlar için gerekli organizasyonların yönetim tarafından desteklenmesi ve teşvik edilmesi.
  • Yönetime katılımın güçlü olması ve önerilerin dikkate alınması.
  • Bölgenin turizm altyapısının güçlü olması
  • Bölgenin kültürel miras açısından dünyanın sayılı destinasyonlarından birisi olması
  • Kongre, toplantı, mezuniyet, konser, tiyatro vb. organizasyonlar için yerleşkemizin ve yeterli fiziki imkanlara sahip olması.
  • Kuruluş yeri açısından, özellikle araştırma alanına uygun doğal kaynaklar ile enerji kaynaklarına yakınlık.
  • Çanakkale’nin ülkemizin en önemli turizm destinasyonlarından birisi olması.
  • Çanakkale’nin yerli ve yabancı ziyaretçi potansiyelinin ve hareketliliğinin bulunması

 

 

 

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm Uygulama ve Araştırma Merkezinin Zayıf Yönleri

 

  • Merkezimize ait bir binamızın olmayışı.
  • Turizm eğitimi açısında uygulama laboratuvarları vb.’nın bulunmayışı
  • İdari personel kadrosunun bulunmayışı
  • Kalite, akreditasyon, örgütsel gelişme ve örgütsel değişim süreçlerinin öneminin yadırganması ve yeterli düzeyde sahiplenilmemiş olmaları.
  • Fiziki imkanların yetersizliği ve sınıfların yeterli düzeyde dağıtılamaması.
  • Bilimsel ya da sanayi odaklı projelere öğrencileri dahil etme eksikliği.
  • Merkez bütçelerinin bulunmayışından kaynaklı maddi sınırlılıklar
  • Uluslararası çalışmalarda akademik personele yeterince ekonomik destek olunmaması.

 

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm Uygulama ve Araştırma Merkezi için Fırsatlar

 

  • 2023 yılında tamamlanması planlanan boğaz köprüsü sayesinde mevcut ulaşım ağının gelişmesi.
  • Diğer illere ve büyükşehirlere kıyasla; bulunulan ilin nüfusu düşünüldüğünde en kapsamlı, en büyük ve olanakları en iyi üniversitenin olması.
  • Genelde öğretim elemanlarının güncel mevzuata hâkim olması ve üniversite-sanayi, üniversite- kamu ilişkilerinin geliştirebilme potansiyelinin var olması.
  • Çanakkale’nin tanınırlık ve bilinirliği ile yatırımların günden güne artması
  • Türkiye'nin en temiz çevresel şartlarına sahip Kaz Dağları Bölgesi'nin ekolojik dengesinin korunması için temiz yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı konusunda projelerin geliştirilmesi,
  • Öğretim elemanlarının alanlarında yeterli bilgi ve donanıma sahip olması nedeniyle ulusal ve uluslararası akademik çevrede tanınmaları.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde çalışabilecek nitelikte yeterli akademik personele sahip olunması.
  • Öğretim kadrosunun tecrübe, yetenek ve gelişme arzusunun yeterli olması.
  • Üst yönetimin kurumsal amaçları gerçekleştirmeyle ilgili disiplinler arası projelere yeterli düzeyde destek olması.

 

Turizm Uygulama ve Araştırma Merkezi; kuruluşundan bugüne kadar yaptığı ve gelecekte yapacağı her türlü çalışmada temel değerlerine sahip çıkan bir yüksekokul olarak yolunda ilerlemektedir.

Bu Değerlerimiz;

  • Akılcılık
  • Bilimsellik
  • Çağdaşlık
  • Duyarlılık
  • Etik
  • Eşitlik ve Adalet
  • Evrensellik
  • Hoşgörü ve Sevgi
  • Kalite ve Verimlilik
  • Katılımcılık ve Dayanışma
  • Saygı
  • Sorumluluk ve Yaşam boyu öğrenme
  • Şeffaflık
  • Toplumsal Yararlılık
  • Verimlilik
  • Yenilikçilik ve Yaratıcılık